Skip to main content
Dat 1. Sem Efterår 2025
Toggle Dark/Light/Auto mode Toggle Dark/Light/Auto mode Toggle Dark/Light/Auto mode Back to homepage

Læringsmål

Efter denne uge er det meningen at du kan…

Forklare flg. begreber

  • syntaks
  • algoritme
  • pseudokode
  • IDE
  • kommando
  • keywords
  • declare(erklære), assign(tildele)

Udføre flg. handlinger

  • starte og afvikle en sketch i Processing
  • anvende Processing’s globale variable, setup og draw metoder samt forstå koordinatystemet
  • tegne primitive shapes med Processing kommandoer
  • bruge variable i stedet for hard-codede værdier
  • erklære en variabel, herunder kende konventioner for navngivning af en variabel
  • bestemme en datatype til en variabel, herunder anvende numeriske og textbaserede datatyper
  • tildele en værdi til en variabel
  • overskrive en variabels værdi med en ny værdi
  • tildele en beregnet værdi til en variabel, herunder bruge matematiske operatorer
  • tildele en betinget værdi til en variabel (ternary assignment)
  • udskrive en værdien af en variabel, herunder bruge String concatenation
  • kende til variable scope
  • kende til primitive datatyper