Læringsmål
Efter denne uge er det meningen at du kan…
Forklare flg. begreber
- syntaks
- algoritme
- pseudokode
- IDE
- kommando
- keywords
- declare(erklære), assign(tildele)
Udføre flg. handlinger
- starte og afvikle en sketch i Processing
- anvende Processing’s globale variable, setup og draw metoder samt forstå koordinatystemet
- tegne primitive shapes med Processing kommandoer
- bruge variable i stedet for hard-codede værdier
- erklære en variabel, herunder kende konventioner for navngivning af en variabel
- bestemme en datatype til en variabel, herunder anvende numeriske og textbaserede datatyper
- tildele en værdi til en variabel
- overskrive en variabels værdi med en ny værdi
- tildele en beregnet værdi til en variabel, herunder bruge matematiske operatorer
- tildele en betinget værdi til en variabel (ternary assignment)
- udskrive en værdien af en variabel, herunder bruge String concatenation
- kende til variable scope
- kende til primitive datatyper