Kollaborativ kodning i sprints

Rytmen i denne uge. Bemærk at vi starter mandag på Campus.
| mandag | tirsdag | onsdag | torsdag | fredag |
|---|---|---|---|---|
| Lektion | Lektion | Online | SP3 | SP3 |
Afslutning af matador projektet onsdag Torsdag og fredag selvstændigt arbejde med SP3, med onlinehjælp.
I sidste uge har vi analyseret og designet Matadorspillet, og står nu med en række use-cases, sekvensdiagrammer og klassediagrammer. Sideløbende med analysen, tog vi fat i eksisterende kode, Game (incl. FileIO ogTextUI) som vi rettede lidt til, sådan at vi nu har fundamentet til et turbaseret spil, med brugerdialog og datapersistens.
Vi nåede også sidste del af use case 1, hvor spillepladen bliver bygget, samt use case 3, hvor spillerne slå med terning og rykker rundt på spillepladen.
Sprint 6, hvor vi instantierer subklasser til Field. Sprint 7, hvor vi skriver gameplay kode
Implementation af UC4: landAndAct(Plot, Tax, Prison, Chance)
Vi har nu ret mange features, som er svære at teste gennem almindelig afvikling af spillet. Derfor skal vi til at skrive nogle testklasser. Vi skal bruge unit testing med junit, som I blev introduceret til for forrige fredag.
Sprint 8, mere gameplay kode.
Implementation af UC4: landAndAct(Shippingline, Brewery)
Coding with John: unit testing
- vi kan teste spillet, og I kender nu koden så godt at I kan tilføje flere features og rette småfejl uden trinvise instruktioner.
Afslutning af projektet, evaluering, Grupper og gruppedynamik, gruppekontrakter SP3 opgaven.
SP3: Selvstændigt arbejde i grupper.
SP3: Selvstændigt arbejde i grupper.
I forbindelse med dagens vejledning kommer vi ind på hvor I er i processen og har især fokus på jeres løsningsdesign, så hav klassediagrammet parat.
Vejlednignen foregår på zoom.