Kollaborativ kodning i sprints

Bemærk at vi starter mandag på Campus.
| mandag | tirsdag | onsdag | torsdag | fredag |
|---|---|---|---|---|
| Lektion | Lektion | Online | Online | SP3 - online |
Afslutning af matador projektet torsdag. Fredag selvstændigt arbejde med SP3, med onlinehjælp.
I sidste uge har vi analyseret og designet Matadorspillet, og står nu med en række use-cases, domænemodel og en stak Google Sheets. I denne uge tager vi fat på at kode spillet. Vi tager udgangspunkt i eksisterende kode, Game (incl. FileIO og TextUI) som vi retter lidt til, sådan at vi nu har fundamentet til et turbaseret spil, med brugerdialog og datapersistens.
Herfra går det løs.
- Sprint 1: opsætning af projektet og forståelse af eksisterende kode
- Sprint 2: implementering af spiller-klassen og turlogik
Vi søger også for at øve debugging og versionsstyring med git.
Vi fortsætter med at implemetere spillet i sprints. Tirsdagen fokuserer på implementering af ejendoms-køb og så skal vi have nogle af de simple chancekort på plads.
- Sprint 5: implementering af skatteafgift
Videre med matadorprojektet.
- Sprint 3: implementering af ejendomskøb
Afrunding af matadorprojektet på Zoom.
- Sprint 4: implementering af chancekort
SP-3 Introduktion til opgaven og gruppearbejde, gruppedynamik og gruppekontrakter.
Her ligger SP3 opgaven
Tilmelding til teams på Moodle